חיזוק נקודתי ⋆ חיזוק מפעלים ומתקני תעשייה - בניין הארץ

חיזוק נקודתי

מפעלים ומבני תעשייה כוללים אלמנטים רבים כמו מכונות, מכלים ומבנים, שכל אחד מהם עלול להיפגע במהלך העבודות השוטפות במפעל, ואשר לכל אחד מהם גם בלאי טבעי, שיכול לגרום לו להתפורר, להיסדק או להישברבמקרים כאלה, יש לבצע חיזוק נקודתי של האלמנט הרלוונטי, תוך בחירת פתרון ספציפי וייעודיכל מקרה לגופו.

פתרון ייעודי לכל אלמנט

כאשר נפגע אלמנט בתוך מפעל או מבנה תעשייתי, יש לקבל החלטות: האם הגיעה העת להחליפו בחדש או לחזק אותו, ובאם לחזק אותו – באיזו שיטה? כיום אפשר להתאים חיזוקים נקודתיים לחלקים במבנים, למכונות, למכלים ולאלמנטים נוספים, שייתנו מענה מדויק ויעילכל מקרה לגופו, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. 

אתגרים ופתרונות שמצאנו

צנרת

חיזוק צנרת

חלקים מהצנרת במפעל, העשויים מבטון או מחומרים אחרים, יכולים להיסדק, להתפורר ולהיחלש. במקרים כאלה, במקום להחליף צנרת אפשר ליישם פתרונות חיזוק מסוגים שונים, לרבות שימוש בחומרים מרוכבים דוגמת יריעות סיבי פחמן – CFRP.

קורות פלדה

חיזוק קורות פלדה

הרבה מבנים תעשייתיים כוללים אלמנטים של קורות פלדה. קורות פלדה, בין כאלה שהן חלק מהמבנה ובין כאלה שהתווספו אליו כאלמנט חיזוק, יכולות להיחלש, להתפורר או להיסדק עקב תהליכים קורוזיים, בלאי הנובע ממזג האוויר או עקב שימוש טבעי. אנו מיישמים פתרונות שונים למצבים אלה ומחזקים את קורות הפלדה הן על ידי תוספת ברזל והן על ידי עיטוף ביריעות סיבי פחמן, העמידות לקורוזיה.

עמודי בטון

חיזוק עמודי בטון

חיזוק נקודתי של עמוד במפעל או במבנה תעשייתי יכול לכלול כליאת בטון. כליאת בטון מתבצעת במקרים שבהם הבטון נלחץ ומנסה להתרחב דרך חתך או סדק קיימים. במקרים כאלה אנחנו מיישמים פתרונות של כליאת בטון, מה שמונע את התרחבות הבטון ומאלץ אותו לשאת עומס נוסף. גם כאן, כאשר מדובר על עמוד בגיאומטריה מעגלית, היישום המתאים אינו בבטון וברזל אלא ביריעות סיבי פחמן – CFRP.

חיזוק מבנה מעגלי עם לחץ מבפנים החוצה (כגון מכלים ובריכות)

חיזוק מכלים ובריכות במבנה מעגלי

במקרים שבהם מבנה כולל אלמנט היוצר לחץ מתוך המבנה החוצה, למשל בריכת מים מעוגלת שבה המים מפעילים לחץ על המבנה מבפנים, יש למצוא פתרונות מתאימים לחיזוק המבנה, כמו שימוש בטכנולוגיה חדשנית של דריכת יריעות פחמן, הנותנת מענה נגדי ללחץ שנוצר. אנחנו מיישמים פתרונות מסוג זה בשיתוף עם חברות בינ"ל המתמחות בייצור טכנולוגיות ייחודיות אלה.

אלמנטים בגיאומטריה מורכבת

חיזוק אלמנטים בעלי גיאומטריה מורכבת

פלדה היא חומר קשיח שאפשר ליישמו על אלמנטים הבנויים בזוויות ישרות כמו בקירות של מבנה רבוע. כאשר יש לחזק עמוד תמך מעוגל או קירות ותקרות הכוללים זוויות והפרשי גבהים, אי אפשר להשתמש בפלדה לצורך החיזוק. במקרים כאלה אנחנו מוצאים פתרונות טכנולוגיים אחרים הכוללים שימוש בחומרים גמישים כמו יריעות סיבי פחמן – CFRP שאותן אפשר ליישם גם על גבי משטחים בגיאומטריה מורכבת.

השבתת עבודה

מניעת השבתת עבודה

האינטרס המרכזי של בעלי מפעלים ומבנים תעשייתיים הוא שעבודות החיזוק לא ישביתו את עבודת המפעל ופעילות האנשים במבנה. יישום פתרונות הכוללים עבודות בטון ופלדה, למשל, עשוי שלא לאפשר עבודה במקביל – שכן אלה פתרונות מרעישים ומלכלכים. שימוש שאנחנו עושים בפתרונות חלופיים הכוללים חומרים מרוכבים יכול לתת מענה שקט ונקי יותר, ולאפשר עבודה במקביל ליישום.

מרכז הידע

צרו קשר

לתכנון הנדסי, ייעוץ ולקבלת הצעת מחיר ניתן לפנות אלינו. אנו מתחייבים לתת לכם שירות מצויין ועבודה עם תו איכות.

דילוג לתוכן